2019 ERKEN REZERVASYON FIRSATLARINI YAKALAYIN.... AYRICALIKLI OLMANIN TADINI ÇIKARTIN... DETAYLI BİLGİ VE REZERVASYON : 0224 225 4343 - 0534 835 86 85 (whatsapp)

Online Otel / Tatil Rezervasyonu


Booking.com

Londra’nın Simgesi: Big Ben

Dünyanın en görkemli şehirlerinden biri şüphesiz ki Londra’dır. Peki Londra denince akla neler gelir? Bizim aklımıza kırmızı telefon kulübeleri, atlı polisler, Greenwich, Tower Eye, Buchingham Sarayı, Westminster Sarayı gibi birçok unsur geliyor. Bir de bu görkemli unsurlara rağmen kendine Londra’nın hatta kimilerine göre Birleşik Krallık’ın simgesi ünvanını edinmeyi başarabilmiş olan ünlü saat kulesi Big Ben var ki en çok fotoğrafı çekilen kule olmasından da anlaşılacağı üzere bu ünvanın hakkını veriyor…
Londra Big Ben
Gelin Big Ben’in Tarihine Birlikte Göz Atalım!
Dünyanın en büyük ikinci dört taraflı saati olma özelliğini de taşıyan Big Ben’in tarihine kısaca göz atacak olursak; eski Wesminster Sarayı’nın 1834 yılındaki bir yangında tahrip olmasından sonra sarayın tekrardan yapılmasına karar verildi. 90 mimarın sunduğu 400’den fazla proje içinden Charles Barry’nin tasarımı seçilirken bu tasarıma bir de saat kulesi eklenmesi şartı koşuldu. Barry, asistanı Augustus Welby Pugin ve saat üreticisi Benjamin Lous Vuillamy’nin de yardımlarıyla Victoria Gotik tarzındaki bu ünlü saat kulesini dizayn etti. 1844 yılında yapımına başlanan ve adının “Westminster Sarayı Elizabeth Kulesi” olmasına karar verilen saat kulesinin çanı ilk kez 11 Temmuz 1859’da çaldı. Saat kulesi zamanla çanının adı olan “Big Ben” olarak anılmaya başlandı.
Gelin Big Ben'in Tarihine Birlikte Göz Atalım!
Big Ben’in Özelliklerine Göz Gezdirecek Olursak:
– Dünyanın en büyük ikinci dört taraflı saatidir. (İlki Mekke Saat Kulesi – 601 m)
– 96.3 metre yüksekliğe sahiptir.
– Her bir saat 5.5 ton ağırlığındadır.
– 13.5 ton ağırlığındaki dünyanın en büyük çanı olma özelliğine sahip çanın sesi 14 km uzaklığa kadar duyulabilir.
– Asıl adı “Elizabeth Kulesi”dir. Çanının adı olan “Big Ben” zamanla kuleye de mal olmuştur.
– Her bir saatin altında “Tanrı Kraliçe Victoria’yı korusun” anlamına gelen latince “Domine Salvam Fac Reginam Nostram Victoriam Primam” yazısı bulunmaktadır.
– Yılda sadece 2 kez saat diliminin ayarlanması için ortalama 4-5 saatliğine durdurulan Big Ben’in bu süre içinde bakımı da yapılır.
Her saat başı çanın çalma adedinden saatin kaç olduğunu kestirebileceğiniz Big Ben’in bir de eğlenceli twitter hesabı bulunuyor. Bu hesapta da saat kulesinde olduğu gibi her saat başı“BONG” nidalarıyla saatin kaç olduğu duyuruluyor.
Londra’yı ziyaret fırsatı bulursanız Big Ben saat kulesini gezmeyi ve yaratıcı fotoğraflar çekilmeyi unutmayın!
Big Ben




Telefon : 0 224 225 43 43


 Gsm : 0 534 835 86 85                        Faks : 0 224 225 43 53                          e-mail : info@perisos.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder