2019 ERKEN REZERVASYON FIRSATLARINI YAKALAYIN.... AYRICALIKLI OLMANIN TADINI ÇIKARTIN... DETAYLI BİLGİ VE REZERVASYON : 0224 225 4343 - 0534 835 86 85 (whatsapp)

Online Otel / Tatil Rezervasyonu


Booking.com

6 Adımda Batum Gezisi

Tarihi boyunca sürekli bir tatil bölgesi olmayı başaran Batum, son yıllarda bu değerine değer katmış ve her yıl gelen turist sayısını ikiye katlamış durumda. Bizler de ülke olarak özellikle hafta sonu tatillerinde sık sık tercih eder olduk Batum turlarını. Peki Batum’u bu denli cazip kılan şeyler neler? Bir Batum gezisi nasıl planlanır? Batum’a en kolay nasıl ulaşılır? Batum’da ne yenir? Kafanızdaki soruların cevabı 6 maddeyle cevaplıyoruz. Okumadan yola çıkmayın. Şimdiden keyifli bir tatil geçirmenizi dileğiyle. 
1)Batum’a ulaşmak eskisi kadar zor değil.
batum-gezisi-1
Eskiden Batum’a direkt uçuş yapan uçak seferleri bulmakta zorlanırdık. Es kaza bulsak bile tarihleri tutturabilmek de bir dertti fakat artık durum hiç de öyle değil. Çoğu havayolu şirketi artık Batum’a direkt uçuş seferleri düzenliyor. Açık konuşmak gerekirse bu konuda THY bir adım önde. Fiyatlar biraz pahalı tabii ama yaklaşık 1 saat 40 dakika gibi kısa bir sürede Batum’a ulaşıp, zaman kaybetmeden tatilinize başlama rahatlığını düşününce insanın pek de gözünde olmuyor. Hem uçak biletinizi çok erken alırsanız indirimli fiyatlardan yararlanabilirsiniz. Batum’a ulaşmanın başka bir yolu daha var fakat bu daha çok Karadeniz bölgesinde yaşayanlar için iyi bir alternatif. Doğu Karadeniz’in hemen hemen tüm illerinden Batum’a otobüs seferleri düzenleniyor. Örnek vermek gerekirse; Artvin Hopa’dan hareket ederek yaklaşık yarım saat sonra Batum’a ulaşılıyor.
Not: Batum’a gitmek için vize almanıza gerek olmadığı gibi, pasaportsuz da giriş yapabiliyorsunuz. Yanınızda sadece kimliğinizin olması yeterli…
2)Sınır değişir, her şey değişir.
batum-gezisi3
Kesinlikle öyle… Sınırı geçtiğiniz an dil değişiyor, manzara değişiyor, kültür değişiyor, her şey değişiyor bir anda ve farklı bir ülkede olmanın hissettirdiği güzel bir duygu kaplıyor içinizi. Batum’un sokakları ve yolları oldukça temiz. Büyük caddeleri her an hareketli. Bir liman kenti olduğu için büyük turistik gemileri kıyılarda görmek mümkün. Sadece doğasını değil, tarihini de konuşturan bir şehir. Bir tarafı modern binalar ve gökdelenlerle çevrelenmiş olsa da, bir tarafı sıvası dökülmüş tarihi binalarla kaplı. Batum’un şehir merkezini yürüyerek kısa bir zamanda keşfedebilirsiniz. Merkez oldukça küçük fakat gezilecek yerler açısından da zengin.
3)Batum’da gezilecek yerler listeniz hazır mı?
Diyelim ki, çoğu insan gibi hafta sonu tatilini değerlendirmek için Batum turlarına katıldınız. Bu iki güne sığdıracağınız gezi noktaları oldukça fazla. Fakat açıkçası belli başlı yerleri görmeden Batum’a gittim denmez. Özel noktaları vardır bu şehrin. Hem doğası, hem tarihi ayrı birer keşif noktasıdır. Batum’da görmeniz gereken ilk yer Batum Bulvarı olmalı. Batum halkının da sık sık geldiği bulvar, palmiye ağaçlarıyla süslenmiş ve denize paralel uzanan bir alan. Yürüyüş parkurları, restoranları, bisiklet yollarıyla günlük spor aktivitelerin gerçekleştiği bir nokta…
Batum Botanik Bahçe, şehir merkezine yaklaşık 9 kilometre uzaklıkta yer alıyor. Toplam 108,7 hektarlık bir yeşil alana sahip ve dünyanın en büyük botanik bahçeleri arasında yerini almış durumda. Durum böyle olunca Batum gezisi için hazırlayacağınız listede ilk sıralara alabileceğiniz önemli bir nokta haline geliyor. Burada bol bol fotoğraf çekmeyi de unutmayın.
Kendinizi Avrupa’nın herhangi bir şehrinde hissedeceğiniz bir nokta olan Piazza Meydanı da Batum gezisinde uğranılması gereken bir diğer yer. Meydan; gezmek, yemek yemek ve konaklamak için en iyi yerlerden biri.
Batum Limanı kıyısı boyunca yürüyüşlere çıkın. Yürürken karşınıza Aşk Heykeli olarak adlandırılan Ali ve Nino Heykeli mutlaka çıkacak. Aşk Heykeli, Batum’da görülmesi gereken en önemli eserlerden biri. Azeri genç Ali ile Gürcü kızı Nino’nun aşkını anlatan eser, heykeltıraş Tamara Kvesitadze tarafından yapılmış ve bugün Batum’a gelen her turistin uğrak noktası haline gelmiş.
Batum’a kadar gelmişken Orta Camii’ni görmeden gezinize son vermeyin. Batum’un ayakta kalan tek camisi olan Orta Camii, Sovyet döneminde tamamen kapatılmış fakat günümüzde Müftülük binası olarak hizmet veriyor.
Batum’u gezmek için kendinize ayırdığınız zaman fazla ise bunlarla sınırlı kalmayın. Virgin Mary Kilisesi, Ermeni Apostol Kilisesi, Ferris Whel, Alfabe Kulesi ve St. Nickolas Kilisesi de Batum gezi listenizde yerini mutlaka almalı. Bu şehri gezdikçe daha pek çok nokta keşfedeceksiniz.
4)Herkesin merak ettiği Batum gece hayatı.
batum-gezisi-5
Evet, herkesin merak ettiği diyorum çünkü gerçekten de öyle. Batum’a sadece gece hayatı için gelenlerin yoğunluğu ortada.  Kimi gece hayatının tadını çıkartmak için geliyor, kimi ise kumarhanelerde sabahın ilk ışıklarına kadar şansını denemek için… Sizler de biliyorsunuz ki, Batum’da kumarhaneler serbest. Bu durum bizim ülkemizde yasak olduğu için çoğu kişi rahatlıkla Batum’u tercih ediyor. Tabii bunda Batum’un yakın konumu da oldukça etkili. Eğer gece kulübü gibi bir yer arıyorsanız gideceğiniz mekânı iyice araştırın derim.
5)Batum yemekleri / Batum’da ne yenir?
Batum’da kısa bir süre kalsanız da günlük öğünlerinizde şehrin yerel tatlarını keşfetmeye gayret gösterin. Aslına bakarsanız bazı yemekleri bizimkiyle aynı, sadece isimleri farklı. Batum’da bol bol Gürcü mutfağına ait yemekler var ve fast food kültürü neredeyse hiç yok. Batum pidesi olan hapaçuri ilk denemeniz gereken lezzet. Özellikle bol peynirli, yumurtalı ve tereyağından yapılanı yiyin. Bir mantı çeşidi olan hinkal (Gürcü mantısı) ise Batum’da severek tüketilen başka bir lezzet. Mantıların boyutu bizim alıştığımızdan daha büyük ve bir farkı da elle yeniyor olması. Bir çeşit patlıcan yemeği olan badricani, salçalı suyla pişirilen bir yufka yemeği olan silor gibi denemeniz gereken daha çok lezzet var Batum’da. Peki Batum’da ne içilir? Hangi içeceklerin tadına bakmadan dönmemeniz gerekir? Bu sorunun ilk cevabı tabii ki Gürcü şarabı. Dünyaca ünlü Gürcü şaraplarının tadına mutlaka bakın derim. Ardından Gürcistan sodası olan borjomi ve kahve kesinlikle denenmeli. Özellikle kahveleri koku ve sertlik açısından çeşitli derecelere ayrılıyor. Damak tadınıza uygun kahveyi bulmak da size kalıyor. 
6) Karadeniz’in en güzel plajları Batum’da.
batum-gezisi6
Batum’un Batum yapan şeyler tabii ki bunlarla sınırlı değil. Karadeniz’in karşı tarafından yer alan bu şehir, her ne kadar dağlık bir yapıya sahip olsa da, yeşil alanları ve uzun sahil şeridiyle doğasını konuşturmayı biliyor. Batum’a bahar ve yaz aylarında gelip de denize girmeden tatilini sonlandırmayan yoktur. Batum plajları genellikle taşlı fakat bu durum pek de rahatsız etmiyor. Şehir merkezindeki sahil kıyısında yer alan plajlar oldukça kalabalık, yine de kimse kimseyi rahatsız etmiyor. Siz, daha sakin bir plajda vakit geçirmek isteyebilirsiniz. O halde şehir merkezinden biraz daha uzak plajları tercih etmelisiniz.
















Telefon : 0 224 225 43 43
Gsm : 0 534 835 86 85
Faks : 0 224 225 43 53
e-mail : info@perisos.com.tr  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder