2019 ERKEN REZERVASYON FIRSATLARINI YAKALAYIN.... AYRICALIKLI OLMANIN TADINI ÇIKARTIN... DETAYLI BİLGİ VE REZERVASYON : 0224 225 4343 - 0534 835 86 85 (whatsapp)

Online Otel / Tatil Rezervasyonu


Booking.com

Karadeniz’in Las Vegas’ı Batum

Doğu Karadeniz’de sınırın hemen ötesinde bulunan Batum, Türkiye’ye yakınlığıyla son yıllarda dikkat çeken şehirlerin başında geliyor… Önceden pasaportla, şimdi ise nüfus cüzdanıyla girebildiğimiz Batum’a gitmemek için bahanemiz kalmadı demektir.
Bize oldukça yakın olan, hatta haritaya baktığımızda bizden biri gibi duran bu şehir, Gürcistan’ın Acara Özerk Cumhuriyeti’nin başkentidir. Kanuni Sultan Süleyman tarafından fethedilen şehirde, zaman zaman Türk izlerini de görebilirsiniz. İngiltere, Rusya ve yine son olarak Gürcistan sınırları içerisinde kalan Batum, 19. yy’dan sonra bir liman ve ticaret şehri haline gelmiştir. Gün geçtikçe büyüyen Batum; şehirdeki heykeller, parklar, yapılar ve hareketli gece hayatıyla Karadeniz’in Las Vegas’ı olma yolunda hızla ilerlemekte…
Batum
Çarlık Rusyası’nda, generallerin yazlıklarının bulunduğu bir şehir olan Batum, tropiğe yakın bir iklime sahiptir. Tüm yıl boyunca Karadeniz’den gelen rüzgarlarla beslenen şehir; kışları serin, yazın ise ılıktır… Bu nedenle ister yaz ister kış her zaman ziyaret edebilirsiniz. Bol meyvenin ve çayın yetiştiği Batum, size diğer Karadeniz kıyılarından daha farklı gelecek. Çünkü burada sahiller uzun ve kumsallar dümdüz; yani dimdik değil… Batum’a dilerseniz hava yolu ile dilerseniz de aracınızla Sarp Sınır Kapısı’ndan geçerek 20 km. sonra giriş yapabilirsiniz. Ayrıca Trabzon-Batum arasında otobüs seferleri de yok değil!
Batum Gezilecek Yerler

Batum’da Gezilecek Yerler

Küçük ve pek de eski bir geçmişi olmayan bu şehirde, aslında gezilecek yer sayısı oldukça fazla… Roma, Bizans, Pontus, Osmanlı ve son olarak Sovyet Rusya’nın etkilerini taşıyan Batum’da, pek çok milletten insan yaşıyor.. Daha önce bahsettiğimiz gibi düz ve uzun sahillere sahip olan Batum’da, Batum Bulvarı dünyanın en uzun bulvarları arasında yer alıyor. Tropik bitki ve ağaçların sıralandığı bulvar, 7 km. uzunluğunda. Ayrıca burada, şehri oturup seyrederken kahvenizi yudumlayacağınız kafeler bulunuyor.
Batum Kiliseleri
Buluşmak için ideal nokta olan Piazza’da halkın içerisine kolayca karışabilirsiniz. İtalyan tarzını hissedeceğiniz meydan, Avrupa’nın en iyi meydanlarından biri olarak biliniyor… Bu meydanın hemen yakınındaki St. Nickolas Church ise, tipik mimarisiyle ender kiliselerden biri… Neo-Gotik tarzdaki Virgin Mary Kilisesi ve Ermeni Apostolik Kilisesi’ne de gidebilirsiniz. Orta Camii, Batum’da kalan tek cami olma özelliğini taşıyor. Avrupa Meydanı ise, şehrin ana meydanı olarak yer almakta. Meydanda bulunan ve elinde altın postuyla Medea Heykeli, meraklıların uğrak yeri! Bu heykelin yapılışı 1 milyon Lari’ye mal olmuştur… Poseidon Heykeli’nin bulunduğu Tiyatro Meydanı’na da gitmeden dönmeyin!
Ali Nino Heykeli
Batum’da yer alan astronomik saat ise, Eski National Bank of Georgia binasının üzerinde bulunmakta. İzmir Saat Kulesi’nin kopyası olan Chacha Tower ise, limanın yakınlarında… 130 metre yükseliğinde ve tamamen Gürcü alfabesinin kullanıldığı Alfabe Kulesi’ne de mutlaka çıkmalısınız. Ali ve Nino isimli, biri Azeri ve biri Gürcü olan iki gencin aşkını anlatan Aşk Heykeli ise ışık ve hareket oyunlarıyla bu aşkın sembolü haline gelmiş. Ayrıca Batum Fener Kulesi, Dönem Dolap, Batum Botanik Bahçesi diğer gezilecek yerler arasında.

Batum Gece Hayatı

Eğlenceli gece hayatı denilince akla gelen yerler arasında Batum da var! Bunun sebebi farklı bir ülkede daha rahat davranma hissi! Aslında bakıldığında İstanbul gece hayatıyla benzerlik gösteren Batum, Karadeniz’in Las Vegas’ı olma yolunda ilerliyor… Lüks otellerin yapıldığı ve kaliteli barların bulunduğu Batum’da; Black Buddha, Espresso Bar Sinatra, Rendez-Vouz Lounge, Art-Boulevard gidilebilecek yerler arasında…
Batum'da Ne Yenir?

Batum’da Ne Yenir?

Karadeniz mutfağından bildiğimiz Gürcü yemeklerini asıl yerinde tatmak isterseniz, doğru yerdesiniz… Hamur, et ve baklagil yemeklerinin temel alındığı Gürcü mutfağında tatmanız gereken yemeklerin başında Haçapuri geliyor… Bunun yanında; Hinkal yani bir çeşit mantı, Sugluni Peyniri, milli çorba Harço, Lobio, Ponçiki denenmesi gereken tatlar arasında. Meyve suları ve narenciye çeşitleri de tüketiliyor.

Batum’a Giderken Dikkat Edilecekler

* Pasaportsuz ve vizesiz geçiş yapılabildiğinden, sadece nüfus cüzdanınızla Batum’a giriş yapabilirsiniz.
* Yabancı dilde sıkıntı yaşayacağınızı sanmayın… Çünkü halk biraz da olsa Türkçe biliyor.
* Yaz aylarında mayo ve bikininizi getirmeyi unutmayın, zira denize girebilirsiniz.
* Paranızı sınır kapınızda Lari’ye çevirirseniz daha iyi olur
* Alışveriş yaparken pazarlık yapmayı unutmayın.
* Yürüyerek gezmenin yanı sıra, bisiklet de kiralayabilirsiniz.
* Prizlere dikkat!














Telefon : 0 224 225 43 43
Gsm : 0 534 835 86 85
Faks : 0 224 225 43 53
e-mail : info@perisos.com.tr  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder